Neil Diamond - Bio, Nilai Bersih, Lagu, Album, Lawatan, Coronavirus, Sweet Caroline, Mencuci Tangan, Video, Berita, Isteri, Anak-anak, Umur, Tinggi, Fakta, Wiki - Gosip Gist

Berlian Neil

Fakta Pantas Neil Diamond

Nama yang diraikanBerlian Neil
Umur79 Tahun
Nama NickBerlian Neil
Nama kelahiranNeil Leslie Diamond
Tarikh lahir1941-01-24
JantinaLelaki
ProfesionPenyanyi
Tempat lahirBrooklyn, New York, AS
KewarganegaraanOrang Amerika
Bangsa KelahiranUSA
Terkenal untukPenyanyi-penulis lagu, pelakon
Horoskop Aquarius
EtnikPutih
BapaKieve Diamond
IbuMawar
Status perkahwinanBerkahwin
Pasangan suami isteri Jayne Posner, Katie McNeil, Marcia Murphey
Anak-anakEmpat
Agama Yahudi
AdikHarvey Diamond
Warna rambutCoklat muda
Warna mataCoklat
Ketinggian6 kaki 1 inci
Berat79 Kg
Saiz dada40 inci
Saiz pinggang35 inci
Saiz Bicep15 inci
Nilai bersih$ 200 juta
GajiDi bawah Reveiw
Sumber KekayaanIndustri hiburan
Orientasi SeksualLurus
PautanWikipedia, Instagram, Twitter, Facebook

Neil Diamond adalah penyanyi-penulis lagu Amerika yang terkenal, penyanyi kilang lagu Brill Building dan salah satu seniman paling berjaya pada zamannya. Gaya cap dagangnya adalah suaranya yang separa injil, baritone, yang membantunya menjual hampir 125 juta rekod di seluruh dunia, dengan lebih dari 18 album yang diperakui platinum.

Dia menulis lagu pertamanya, Dengarkan mereka lonceng untuk kekasihnya, yang dirakam beberapa tahun kemudian. Dia mempunyai hak istimewa untuk bekerja dengan beberapa kumpulan rakaman termasuk Columbia Records Bang dan MCA. Mari kita meneroka lebih banyak mengenai dia melalui artikel ini.

Untuk apa Neil Diamond terkenal?

  • Penyanyi-penulis lagu dan pelakon Amerika.

Di manakah Neil Diamond dilahirkan?

Mengenang kehidupan awalnya, Neil dilahirkan oleh Rose dan Akeeba Diamond pada tahun 1941. Tempat kelahirannya adalah Brooklyn, New York. Dia berketurunan Amerika dan berasal dari etnik Putih. Ayahnya adalah seorang peniaga barang kering dan pernah berkhidmat dalam tentera. Maklumat mengenai adik-beradiknya masih belum didedahkan.

Kerjaya Neil Diamond

Sumber: @rollingstone

Di mana Neil Diamond dididik?

Berkenaan dengan pendidikannya, Neil menjawab juga, semuanya harus ditunjuk untuk menarik perhatian untuk memberi perhatian. Dia menawarkan untuk memberikan bantuan pada New New York. Dia ada yang membuat lebih banyak. Demikian pula, Dia ingin menuturkannya ketika dia menginginkannya menerbitkannya. Gunakan dan laksanakannya dari beberapa tempat.

Apa yang dilakukan oleh Neil Diamond?

  • Melangkah ke arah kariernya, karier muzik Neil Diamond digambarkan sejak usia remajanya. Ketika berusia sekitar enam belas tahun, dia menghadiri kem Yahudi dan menyaksikan persembahan penyanyi rakyat Pete Seeger. Kem ini sedemikian rupa sehingga kanak-kanak lain menulis lagu dan juga membuat persembahan untuk penyanyi itu. Ini sangat menyedari Diamond muda bahawa dia juga dapat menulis lagu.
  • Mendapatkan gitar hanya meningkatkan minatnya, dan dia mula mengambil pelajaran dan menulis lagu. Dia mendapat keselesaan dan kepuasan tertentu dalam penulisan lagu dan mendakwa itu membantunya tumbuh dari kekecewaan mudanya.
  • Pekerjaan pertamanya adalah pekerjaan kontrak selama enam belas minggu sebagai penulis lagu untuk Sunbeam Music Publishing dan dibayar $ 40 sejam. Pada kontrak berakhir, ia tidak diperbaharui dan dia menjadi penulis lagu yang bekerja sendiri. Kemudian pada tahun 1962, Neil Diamond bekerjasama dengan teman sekolah menengahnya Jack Parker dan kolaborasi tersebut membawa kepada kontrak rakaman pertamanya. Duo ini dipanggil Everly Brothers dan mencatat dua single yang tidak berjaya.
  • Pada tahun yang sama, Dia menandatangani kontrak dengan Columbia Records. Dia adalah pemain solo dan mengeluarkan single yang mendapat ulasan yang sangat baik.
  • Namun, ia tidak dapat membuat grafik, dan dia segera diturunkan dan kembali menulis lagu. Pada masa ini, dia tidak mencapai kestabilan selama tujuh tahun dan menukar rumah penerbitan. Ini adalah masa sukar baginya baik dari segi kewangan dan jumlah lagu yang dapat dia jual. Pada titik tertentu, ketika bekerja di kelab Birdland di New York, dia mengeluarkan beberapa lagu, di antaranya Solitary Man. Ini adalah lagu pertama yang dirakam sendiri yang berjaya ke tangga lagu. Pada bulan November 1965, kejayaan muncul dalam usaha penulisan lagunya, setelah melepaskan beberapa lagu, misalnya, hari minggu dan saya.
  • Dia melancarkan hits besar lain berturut-turut, dan pada tahun berikutnya, dia menandatangani perjanjian dengan Bert Bern's Bangs Records. Kontrak itu membawa kejayaan yang lebih diinginkan, dengan lagu Solitary man menjadi kemenangan sejati awalnya sebagai artis tunggal.
  • Di sini, dia juga melancarkan single sensasi lain. Dia tidak berpuas hati dengan pencapaiannya di sini dan pada tahun 1968, dia menandatangani dengan rekod MCA. Dia berpindah ke Los Angeles pada tahun 1970, dan selama waktunya di sana, dia merilis single sensasi yang berhasil masuk ke tangga lagu teratas. Contohnya ialah Sweet Caroline.
  • Pada tahun berikutnya, dia mengambil masa empat bulan keseluruhan dan muncul dengan kerjaya teratas yang saya ... kata saya. Pada tahun 1972, kariernya sebagai artis persembahan semakin meningkat. Ini berlaku terutama pada bulan Oktober, di mana dia melakukan sepuluh pertunjukan di Greek dan juga beberapa pertunjukan di teater Winter Garden.
  • Persembahannya di Yunani direkam, dan Album dibuat, yang dinamakan malam Ogos yang panas. Ia adalah kejayaan yang berjaya. Neil Diamond kembali ke catatan Columbia pada tahun 1973 yang menawarkan kepadanya tawaran menguntungkan mengenai albumnya.
  • Jumlah album studio miliknya mencapai 10 pada tahun 1976, dengan pelancaran album Beautiful Noise. Pada jangka waktu ini, Dia mempunyai banyak pertunjukan dan sangat popular, termasuk semasa anugerah Grammys pada tahun 1980. Dia merangkum tujuh puluhan dengan cara yang teratur, dengan melepaskan album ibu September sebagai album terakhirnya pada masa itu. Lebih-lebih lagi, berlian ditampilkan sebagai pemeran dalam filem Amerika penyanyi jazz dan menerima pencalonan penghargaan dunia emas untuk perannya.
  • 1980-an adalah abad yang cukup suram baginya. Penjualannya merosot, dan dia hanya mencapai tangga lagu Billboard pada tahun 1986, dengan solo. Namun, dia muncul kembali dengan ketara dari tahun 1993 hingga 1998 dengan beberapa album, milik Columbia Records.
  • Kemudian pada tahun 2005, Neil Diamond mengeluarkan 12 lagu dan beberapa album lain. 12 adalah antara barang-barangnya yang paling hebat. Dia terus membuat rakaman dan tur dan dia mengeluarkan lebih banyak Album, muncul di lebih banyak carta dan memecahkan lebih banyak rekodnya sendiri dan dunia.
  • Home Before Dark, salah satu albumnya yang dirilis pada tahun 2008, ditampilkan di tangga teratas di New Zealand, United Kingdom, dan Amerika Syarikat dan menjadi salah satu album terlarisnya hingga kini. Pada tahun berikutnya, dia mengeluarkan satu lagi album hit, A Chery Cherry Christmas.
  • Album terbarunya dari 2009 hingga 2011 merangkumi Dreams dan album kompilasi lain termasuk The Essential Neil Diamond, Icon, The Bang Years dan The Very Best of Neil Diamond: The Original Studio Recordings.
  • Pada tahun 2013, dia membuat jalan masuk yang tidak pantas di Fenway Park untuk menyanyikan Sweet Caroline semasa masuk ke-8.
  • Pada bulan September 2014, Dia membuat konsert kejutan di alma maternya, Erasmus High School di Brooklyn. Tayangan itu diumumkan menerusi Twitter pada petang itu. Pada hari yang sama, dia mengumumkan Jelajah Dunia "Melody Road" 2015.
  • Pada bulan Oktober 2016, Dia melancarkan Acoustic Christmas, sebuah album Krismas dari lagu-lagu asli yang diilhamkan oleh rakyat dan juga versi klasik percutian akustik. Dihasilkan oleh Was dan Lee, yang telah menghasilkan Melody Road, idea untuk album ini mulai terbentuk ketika sesi Melody Road berakhir.
  • Pada 25 Jun 2019, The New York Times Magazine menyenaraikannya antara ratusan artis yang bahannya dilaporkan musnah dalam kebakaran Universal 2008.
  • Pada bulan Mac 2020, Dia menyiarkan video ke YouTube yang memainkan Sweet Caroline dengan lirik yang sedikit diubah suai ("... cuci tangan, jangan sentuh saya, saya tidak akan menyentuh anda ...") sebagai tindak balas terhadap langkah-langkah menjauhkan sosial yang meluas dilaksanakan kerana wabak COVID-19 di seluruh dunia.

Isteri Neil Diamond

Sumber: @ Isteri Katie

Dengan siapa Neil Diamond berkahwin?

Mengenangkan kehidupan peribadinya, Neil berkahwin tiga kali dalam hidupnya. Dia bertemu dengan isteri pertamanya Jaye Posner pada zaman sekolah menengahnya, yang merupakan seorang guru. Pasangan ini mendapat dua anak perempuan, Marjorie dan Ellyn. Namun, mereka berpisah pada tahun 1967 dan bercerai pada tahun 1969.

Perkahwinan keduanya adalah dengan Marcia Murphey, pembantu produksi. Mereka mempunyai dua anak lelaki, Jesse dan Mikha, dan perkahwinan mereka berakhir sekitar tahun 1995.

Selepas itu pada tahun 1996, dia bertemu dengan Rae Farley di Brisbane Australia dan mereka mempunyai hubungan yang panjang. Namun, kedua-duanya tidak pernah berkahwin. Pada 21 April 2012, dia berkahwin dengan Katie McNeil, pengurusnya setelah mantra cinta yang agak lama.

Berapakah nilai wang Neil Diamond?

Sebagai penyanyi dan pelakon, Neil memperoleh sejumlah wang dan gaji yang mengagumkan dari profesionnya dalam bidang industri hiburan. Berdasarkan beberapa laman web dalam talian, anggaran kekayaan bersihnya kini mencecah $ 200 juta. Walau bagaimanapun, butiran gaji dan asetnya masih belum dinyatakan.

Berapa tinggi Neil Diamond?

Memerhatikan statistik tubuhnya, Neil berdiri dengan ketinggian 6 kaki 0 ‚Äč‚Äčinci dan berat sekitar 79 Kg. Begitu juga, dia mempunyai sepasang mata coklat gelap dan warna rambut coklat muda. Selanjutnya, maklumat badannya yang lain masih belum didedahkan. Sekiranya dinyatakan, kami akan memberitahu anda.

Adakah kamu tahu?

  • Secara serius dianggap "Eyce Charry" dan "Noah Kaminsky" kerana nama profesionalnya.
  • Skrin diuji untuk pemeran utama dalam filem Lenny (1974), berdasarkan kehidupan pelawak terkenal Lenny Bruce, yang ditolaknya.
  • Hits untuk kumpulan pop lain sebelum berjaya sendiri, termasuk The Monkees 'I I'm a Believer'
  • Pernah menjadi penari utama semasa di Universiti New York.