Pink (Penyanyi) - Bio, Nilai Bersih, Nama Sebenar, Etnik, Suami, Terkenal, Umur, Fakta, Wiki, Keluarga, Lagu, Album, Anugerah, Kerjaya, Anak-anak, Kisah Hidup - Gosip Gist

Merah jambu

Fakta Pantas Pink

Nama yang diraikanMerah jambu
Umur41 Tahun
Nama NickMerah jambu
Nama kelahiranAlecia Beth Moore
Tarikh lahir1979-09-08
JantinaPerempuan
ProfesionPenyanyi
Tempat lahirDoylestown, Pennsylvania, Amerika Syarikat
Ketinggian5 kaki 4 inci
Berat59 kg
Warna mataKelabu
Warna rambutBerambut perang yang dicelup
KewarganegaraanOrang Amerika
EtnikPutih
AgamaYahudi
Status perkahwinanBerkahwin
Suami Carey Hart
Sekolah MenengahSekolah Menengah Pusat Bucks
TerkenalTidak Boleh Membawa Saya pulang
PengendalianCovergirl F / W 2013, Covergirl F / W 2012
Saiz payu dara34
Ukuran Pinggul25
Saiz pinggang34
Saiz Cawan Bra32B
Saiz kasut5 (AS)
Nilai bersih$ 175 Juta
Saiz Pakaian6 (AS)
Anak-anakDua
Anak perempuanWillow Sage
Anak lelakiJameson Bulan
Sumber KekayaanIndustri Muzik
Orientasi SeksualLurus
HoroskopVirgo
PautanWikipedia, Instagram, Twitter, Facebook

Pink adalah salah satu pop yang paling temperamental, cerah dan unik dan bintang rock di seluruh dunia. Dia menceburkan diri dalam perniagaan pertunjukan dengan rambut merah jambu. Sekarang, jika melihat penyanyi yang bertenaga ini, sukar untuk mempercayai bahawa pada masa kecil dia menderita asma. Tetapi melalui semua itu, dia menjalani gaya hidup aktif, bermain bola sepak dan menyukai gimnastik. Untuk mengetahui lebih lanjut mengenai penyanyi, baca di bawah.

Album Pink

Sumber: @ berhargacargocanada.com

Siapa ibu bapa Pink?

Kembali ke kehidupan awalnya, Pink dilahirkan di Doylestown di Pennsylvania dari ibunya Judith Moore dan ayahnya James Moore, seorang jurujual insurans berketurunan Jerman dan Ireland. James Moore beragama Katolik sementara ibunya berketurunan Yahudi. Nama kelahirannya yang kurang popular adalah Alecia Beth Moore. Alecia ketika lahir kelihatan seperti anak yang sangat sihat tetapi dia segera mengalami komplikasi Asma pada tahun-tahun awalnya.

Mengenai pendidikannya, Pink pergi ke sekolah menengah di Central Bucks High School West. Dia terdedah kepada masalah perkahwinan ibu bapanya dan sebelum ulang tahunnya yang ke-10, mereka sudah bercerai. Pada usia yang sangat awal, Pink mendapati bahawa dia mempunyai bakat untuk menyanyi dan bergabung dengan kumpulan pertamanya yang disebut tengah jalan tetapi band ini tidak bertahan kerana segera dibubarkan setelah kalah dalam pertempuran kumpulan.

Lagu Pink

sumber: @ telegraph.co.uk

Bilakah Pink meneruskan kerjaya muziknya?

  • Pada usia yang sangat awal, dia juga mula menulis lirik lagu-lagunya dan ibunya juga mengomentari tulisannya, dengan mengatakan; "Tulisan awalnya selalu bersifat introspektif. Sebahagiannya sangat hitam dan sangat dalam, hampir membimbangkan. "
  • Dia baru berusia 14 tahun ketika mula tampil di kelab di Philadelphia dan pada masa itu dia mengadopsi nama Pink. Juga pada usia yang sama, dia yakin untuk mengikuti audisi untuk anggota baru kumpulan Insting Dasar wanita semua tetapi akhirnya band ini dibubarkan tanpa mengeluarkan bahan apa pun.
  • Pada, 16 Pink bersama 2 remaja lain Stephanie Galligan dan Chrissy Conway membentuk kumpulan R&B Choice dan lagu pertama mereka "Key to My Heart" membantu trio mendapatkan kontrak di LaFace Records di Atlanta yang diselaraskan oleh ibu bapa mereka kerana mereka di bawah tanda 18 tahun. Reid yang memberi kumpulan itu percutian besar kepada Pink memberikan ultimatum kepada Pink untuk pergi solo atau pulang. Ultimatum itu menyebabkan Pilihan dibubarkan pada tahun 1998.
  • Segera setelah The Choice dibubarkan, Pink mula mengerjakan album solo debutnya bersama beberapa produser hebat dan tidak lama kemudian pada bulan Februari 2000 albumnya dilancarkan berjudul "There You Go" yang merupakan 10 teratas pertamanya di chart Billboard Hot 100 dan mencapai puncaknya di nombor 7. Dia memenangi trofi pertamanya di 2000 Billboard Music Awards untuk Artis Baru wanita dan 'Recording Industry Association of America' (RIAA) bahkan mengesahkannya dengan double platinum.
  • Lagu kedua album 'Most Girls' mencapai nombor empat di 'Billboard Hot 100' dan menduduki tangga teratas muzik di Australia. Pada tahun yang sama, dia juga mengadakan lawatan dengan kumpulan 'NSYNC' dalam 'No Strings Attached Tour' mereka.
  • Pada tahun 2001, dia bersama penyanyi Christina Aguilera, Lil 'Kim dan Mýa merakamkan sampul lagu' Lady Marmalade '. Lagu ini mendapat kejayaan besar dan bahkan berjaya mendapat 'Grammy Award' buat kali pertama.
  • Album berikutnya adalah 'Missundaztood' dan dalam album ini, dan single pertama album 'Get the Party Started' mencapai nombor empat dalam senarai 'Billboard Hot 100'. Lagu ini menduduki tangga teratas dalam muzik di Australia, Sepanyol, Ireland, Romania, dan New Zealand. Ia menduduki tangga teratas 'European Hot 100 Singles' selama empat minggu.
  • Single lain dari album seperti 'Just Like a Pill', 'Don't Let Me Get Me' dan 'Family Portrait' juga diterima dengan baik oleh pendengar dan pengkritik.
  • Pada tahun 2002, dia membuat lawatan konsert pertamanya 'Party Tour' dan juga bergabung dengan pemuzik Lenny Kravitz dalam 'American Tour' -nya. Dia berhak mendapat 'Artis Teratas Billboard 200 Wanita' untuk tahun ini.
  • Dia menulis lagu-lagu dari album keempatnya 'Saya Tidak Mati' dan dilancarkan pada bulan April 2006 di bawah sepanduk 'LaFace Records' yang berjaya, dan berada di antara sepuluh teratas di AS, lima teratas di UK dan menduduki tangga teratas di Australia dan Jerman.
  • Lagu 'Stupid Girls' menjadi tontonan hebat dan bahkan video muzik lagu itu sangat berjaya. Lagu-lagu lain dari album seperti 'Who Knew', 'Nobody Knows', 'Dear Mr. President' dan 'Leave Me Alone (I'm Lonely)' juga menemui kejayaan. Selepas itu, dia mengikuti tur konsert yang menyokong album 'I'm Not Dead Tour', yang membuat catatan kehadiran konsert terbesar untuk lawatan arena oleh seorang artis wanita.
  • Selama periode 2006-07, dia tampil dengan banyak artis seperti India. Arie, Justin Timberlake, Natalia Druyts, dan bahkan menulis beberapa lagu untuk sebilangannya. Pada masa yang sama, dia juga membintangi filem seram 'Catacombs' bersama dengan Shannyn Sossamon.
  • Pada tahun 2008, album studio kelima 'Funhouse' dirilis dan album ini menduduki tangga teratas 'ARIA'. Single pertama album 'So What' ditulis oleh Pink bersama dengan Max Martin dan Shellback. Lagunya tidak memiliki rilis yang tepat karena bocor dalam talian, tetapi begitu sampai ke pendengar, lagu itu menjadi hit hebat. Album ini terdiri daripada single lain seperti 'Sober', 'Please Don't Leave Me', 'Bad Influence' dan 'Funhouse'.
  • Pada bulan Oktober 2010, lagunya 'Raise Your Glass' dirilis yang merupakan rilis pertama dari album kompilasi 'Greatest Hits ... So Far !!!'. Lagu ini menduduki tangga teratas 'Billboard Hot 100', dan lagu kedua dari album 'Fuckin' Perfect 'menduduki tempat kedua dalam carta.
  • Pada tahun 2012, dia menulis lagu-lagu dari album berikutnya 'The Truth About Love' yang menjangkau peminat muzik pada tahun yang sama, 'Blow Me (One Last Kiss)' menjadi single pertama yang akan dilancarkan. Album ini mendahului senarai 'Billboard 200' dan juga menjadi 'album terlaris keenam di dunia' untuk tahun ini. RIAA memberikannya sijil platinum berganda.
  • Pada tahun 2012, dia tampil dalam lagu 'Guns and Roses' dari album 'Trouble Man: Heavy Is the Head'. Dia adalah penulis lagu lagu 'I Walk Alone' dan Lie to Me 'yang dipaparkan dalam album' Closer to the Truth 'oleh artis Cher. Dia melakukan lakonan luar biasa dalam filem 'Thanks for Sharing'.
  • Pada tahun 2013, dia menandatangani kontrak dengan 'RCA Records' yang merupakan kontrak multi-album. Pada tahun berikutnya, dia berkolaborasi dengan penyanyi-penulis lagu Dallas Green dan membentuk kumpulan 'You + Me.
  • Pada tahun 2014, band 'You + Me' menghasilkan album pertama mereka yang dinamakan 'rose ave', dan album ini menduduki tempat nombor empat di 'Billboard 200' dan juga menduduki tangga teratas 'US Folk Albums'.
  • Pada 23 Oktober 2018, Pink melancarkan versi lagu "A Million Dreams" dari album "The Greatest Showman - Reimagined" yang akan datang, penyusunan semula soundtrack dengan sumbangan dari pelbagai artis termasuk Kelly Clarkson, Kesha, Jess Glynne, dan Missy Elliott. Anak perempuan Pink, Willow Sage Hart juga tampil di album dengan persembahan lagu tersebut.
  • Pada 5 Februari 2019, Pink mendapat bintang di Hollywood Walk of Fame; dia selanjutnya mengumumkan peluncuran album kedelapannya, Hurts 2B Human, yang dirilis pada 26 April 2019. Single utama album ini, "Walk Me Home" dirilis pada 20 Februari 2019. [128] [129] Pada tarikh pelepasan, Pink membawakan lagu tersebut bersama dengan lagu-lagu hit terbesarnya di BRIT Awards, termasuk "Cuba", "Just Give Me a Reason" dan "What About Us". Dia juga dianugerahkan Penghargaan Luar Biasa untuk Anugerah Muzik pada majlis itu.

Apakah pencapaian Pink?

  • Pada tahun 2000, dia dianugerahkan 'Best Pop New Artist' di 'Billboard Music Awards' untuk lagunya 'There You Go'. Dua tahun kemudian, dia memenangi anugerah ini untuk 'Artis Top Billboard 200 Album - Perempuan' dan 'Artis Top Top Top 40'.
  • Pada tahun 2001, dia menerima 'Billboard Music Video Awards' sebagai 'Director of the Year'.
  • Dia berkongsi 'Grammy Award' dengan Christina Aguilera, Lil Kim dan Mýa untuk lagu 'Lady Marmalade' pada tahun 2002.
  • Dia memenangi 'Grammy Award' keduanya pada tahun 2004 dalam kategori 'Best Female Rock Vocal Performance'.
  • Pada tahun 2011, dia berkongsi 'Grammy Award' dengan Herbie Hancock, India. Arie, Seal, Konono Nº1, Jeff Beck dan Oumou Sangaré dalam kategori 'Kolaborasi Pop Terbaik dengan Vokal'. Pada tahun yang sama, dia memenangi 'ARIA Music Award' sebagai 'Artis Antarabangsa Terbaik'.

Siapa suami Pink?

Menggambarkan kehidupan peribadinya, Pink adalah seorang wanita yang sudah berkahwin. Dia berkahwin dengan pelumba motocross profesional, Carey Hart di Costa Rica pada 7 Januari 2006. Pasangan ini pertama kali bertemu di Sukan X 2001 di Philadelphia.

Suami Pink Carey Hart

Sumber: @pink

Setelah berbulan-bulan spekulasi, Pink mengumumkan pada Februari 2008, bahawa dia dan Hart telah berpisah. Hart kemudian muncul dalam video untuk lagu 2008 "So What", yang berkaitan dengan perpisahan mereka. Pasangan itu meminta nasihat perkahwinan semasa berpisah dengan harapan dapat berdamai. Pada Februari 2010, Pink mengesahkan bahawa dia dan Hart kembali bersama. Hart juga muncul dengan Pink dalam video muzik untuk lagu-lagunya "Just Give Me a Reason", "True Love", dan "Just like Fire".

Pada bulan November 2010, Pink mengumumkan di The Ellen DeGeneres Show bahawa dia dan Hart mengharapkan anak pertama mereka. Pada bulan Jun 2011, dia melahirkan anak perempuan mereka, Willow Sage. Pada bulan Disember 2016, dia melahirkan anak kedua mereka, seorang anak lelaki, Jameson Moon.

Berapa banyak nilai bersih yang dimiliki oleh Pink?

Pink adalah artis wanita pelancongan berpendapatan tertinggi pada tahun 2013, memperoleh lebih dari $ 20 juta pada masa itu. Dia juga sesekali memperlihatkan sisi baiknya, lebih-lebih lagi pada bulan November 2017 ketika dia menyumbang sekitar $ 500,000 untuk membantu mereka yang terkena Taufan Harvey. Itu kebetulan ketika dia merilis album ke-7 "Truth about Trauma". Superstar telah menjual sejumlah rekod lebih dari 40 juta album dan mempunyai nilai bersih yang mengejutkan sekitar $ 175 juta pada masa ini.

Berapa tinggi Pink?

Memerhatikan fizikal badannya, Pink berdiri dengan ketinggian 5 kaki 4 inci dan berat sekitar 59 kg. Dia biasa memakai coli bersaiz 32B, saiz kasut 5 (AS), dan gaun 6 (AS). Selanjutnya, badannya berukuran 34-25-34 inci.

Adakah kamu tahu?

  • Tuntutan namanya berasal dari filem Reservoir Dogs (1992). ketika melihat filem itu dengan rakan-rakan, mereka semua bersetuju bahawa dia menyerupai watak Mr. Pink, yang dimainkan oleh Steve Buscemi. Mereka menganggap nama itu sangat ironi, kerana dia adalah tomboy.
  • Membawakan ibunya salinan lirik untuk lagunya "Family Portrait", yang menceritakan bagaimana perasaannya terhadap ibu bapanya yang putus, sebelum rekaman itu dikeluarkan. Ibunya sangat kesal dengan liriknya pada awalnya, tetapi ini menyebabkan perbincangan antara hati ke hati, yang mengubah hubungan mereka menjadi lebih baik.
  • Terungkap dalam wawancara radio bahawa dia sengaja menyanyikan lagu-lagunya ketika tampil secara langsung untuk menunjukkan bahawa dia tidak menyegerakkan bibir.